ZEISS Business Partner Program

Bedriftsstøtte, skreddersydd for ditt gode forretningsresultat.

ZEISS har forpliktet seg til å være din forretningspartner, ikke din konkurrent. ZEISS Business Partner Program er beregnet på å støtte deg i din optikervirksomhet, til å levere maksimal opplevelse av synspleie og hjelpe deg til å utvikle virksomheten. Som ZEISS forretningspartner, kan du dra nytte av en lang rekke muligheter, fra profesjonell markedsføringsstøtte til personlig kundeservice.

Vårt Business Partner Program for ECP-er

Vi er klar over hvilke utfordringer du møter daglig, og det er viktig for oss å forstå disse utfordringene og dine forretningsbehov. Verdensomspennende markedsundersøkelser viser:

  • Økte inntekter og lønnsomhet er vanskelig på grunn av det økte antall optikk-kjeder og nettoptikkbutikker.
  • Du ønsker å få et større omdømme som optiker i området.
  • Stadige opplæringer og kurs er avgjørende for forretningsresultatet: For å gi deg en fordel i forhold til konkurrentene ønsker vi å forbedre dine egne og ditt personales kunnskaper og ferdigheter.

ZEISS Business Partner Program er beregnet til å hjelpe deg å imøtegå disse utfordringene, posisjonere merket, og styrke ditt faglige omdømme i regionen.

ZEISS Business Partner-konsepter: enkle, utprøvde, skalerbare

ZEISS Business Partner Program tilbyr klare og omfattende partnerskapskonsepter for å hjelpe deg å nå målene dine. Om du så bestemmer deg for å bli en ZEISS synspartner, ZEISS synsekspert eller et ZEISS synssenter, så vil vi støtte deg hele veien.

Vårt utprøvde og tillitsvekkende ZEISS Business Partner Program leveres i tre forskjellige versjoner, hvert enkelt delt inn i forhold til omfang og intensitet. Vi tilbyr mulige partnere følgende konsepter:

ZEISS Vision Partner

Styrk ditt faglige omdømme og skaff deg nye kunder med høypresisjons måleinstrumenter og skreddersydde brilleglass fra ZEISS.

For å bli en ZEISS Vision Partner vil du måtte arbeide med vårt instrument for autorefraktion, ZEISS i.Profiler®plus og vårt sentreringsapparat, ZEISS i.Terminal 2 med i.Com Mobile, for å garantere perfekt tilpassing av brilleglassene foran kundens øyne og for å kunne utforme brukertilpassede brilleglass til kundene dine.

ZEISS støtter deg også med et omfattende utvalg reklamemateriale, kampanjer, eksklusive tjenester og mye mer. Du vil få tilgang til ZEISS markedsføringsportal og til vår markedsføringsbutikk, og til personlig telefonrådgivning. Når folk søker etter forhandlere på nettet, vil din forretning komme opp som en ZEISS synspartner.

ZEISS Vision Expert

Som en ZEISS synsekspert, vil du få tilgang til ZEISS synsanalyseprosessen som gir deg mulighet til å levere den optimale synspleieopplevelsen. Det er en trinnvis rådgivnings- og salgsprosess som gir kundene dine en helhetsorientert forhandleropplevelse, fra det øyeblikket de kommer inn i butikken din og det utføres en behovsanalyse, og til de får de nye brillene i hendene.

ZEISS Vision Technology-løsninger som i.Terminal 2 og i.Profiler®plus er en integrert del av øyeundersøkelsen og bidrar til å levere en nøyaktig, individuell synsprofil.

ZEISS bistår deg og teamet ditt med regelmessig, skreddersydd opplæring, massevis av markedsføringsideer, personlig rådgivning, behovsbasert opplæring i butikken og ytterligere eksklusive fordeler. Når folk søker etter forhandlere på nettet, vil din forretning komme opp som en ZEISS synsekspert.

ZEISS Vision Center

I tillegg til den forretningsstøtten du får som en ZEISS synsekspert, betyr det å være et ZEISS synssenter at du kan tilby kundene dine innovativ ZEISS-teknologi og enestående, omfattende rådgivning i førsteklasses, moderne og innbydende miljø, helt fra butikkfasaden til refraksjonsrommet. Den er utprøvd på over 120 ZEISS synssentre over hele verden, og gir kundene den perfekte ZEISS-opplevelse og er den mest brukervennlige måten som vi samarbeider med partnerne våre på.

Eierne av ZEISS synssentre representerer ZEISS-merket og angis som et ZEISS synssenter når folk søker etter forhandlere på nettet.

Hvis du er interessert i å vite mer, vennligst kontakt din stedlige salgsrepresentant.

ZEISS synsanalyse – reisen til den perfekte synsløsningen.

ZEISS synsanalysen er selve kjernen i ZEISS synsekspert- og ZEISS synssenterkonseptene. Det er alt sammen en del av en åpen rådgivnings- og salgsprosess, utformet for å gi kundene dine alt de trenger å vite om det å få seg et par skreddersydde briller. Dette er en enestående og minneverdig butikkvisjon og opplevelse av merket som gir deg klare fordeler. Dess bedre kundene forstår hva de kjøper, dess mer sannsynlig er det at de satser på et høykvalitetsprodukt. Som en del av ZEISS Business Partner program, støtter vi deg med effektive butikk- og markedsføringskonsepter, kvalifisert rådgivning og massevis av muligheter for løpende opplæring. Med ZEISS som din partner, vil du høste den beste erfaringen på området for deg og kundene dine.

ZEISS synsanalyse

ZEISS markedsføringsekspertise bidrar til ditt gode forretningsresultat

ZEISS Business Partner Program omfatter markedsføringsmateriale, markedsføringsaktiva, innhold, kampanjer og mye mer, som vil sette deg i stand til å fremme virksomheten din, tjenesteytelsene og ZEISS førsteklasses produkter. Som vår partner, vil du få ditt eget brukernavn og passord for ZEISS Marketingshop* og for vår ZEISS Marketingportal*.

I ZEISS MarketingShop kan du bestille materiell for kampanjer og salgsfremmende tiltak, for eksempel foldere, brosjyrer og plakater, og våtservietter til rengjøring av brilleglass, arbeidsmateriell og papirvarer med forretningens brevhode, eller fine små gratis gaver til kundene dine. I tillegg leverer ZEISS Marketingportal personlig reklamemateriell som for eksempel bannere, bilder, videoer og maler for epostutsendinger og nyhetsbrev. Portalen er svært brukervennlig, og innholdet kan skreddersys på et øyeblikk, for eksempel med logoen til din optikerbutikk eller med dine egne bilder og tekster.

Dette betyr at du kan fokusere på din kjernevirksomhet, og ZEISS markedsføringsstøtte vil bistå deg med sin enestående ekspertise.

Attraktive alternativer for å verve nye kunder

Ofte har vi ikke tid i løpet av arbeidsdagen til å søke etter nye kunder. Kundeerhvervelse er faktisk en av nøkkelfaktorene for vedvarende suksess. Derfor tilbyr vi våre forretningspartnere mange muligheter til å tiltrekke seg oppmerksomheten til mulige nye kunder. Dette omfatter:

Min synsprofil

ZEISS-appen My Vision Profile for smarttelefoner og nettlesere omfatter en inngående kundevisjonsprofil og foreslår mulige alternativer for korreksjoner. Dette er en effektiv måte å verve nye kunder på, spesielt når den brukes sammen med det integrerte optiker-søkeverktøyet, som viser en liste over lokale ZEISS-partneroptikere på forespørsel.  

Finn en optiker

Kundene kan bruke verktøyet til å finne en optiker på nettstedet vårt og appen My Vision Profile for å finne en optiker i nærheten og be om en avtale via epost. Dette er et utmerket markedsføringsverktøy for å tiltrekke oppmerksomheten mot din butikk på en enkel måte.

Maler for epostutsendelser og nyhetsbrev, postkort og nettbannere

En nøkkelfaktor for høye salgstall er hyppige besøk. Først når en potensiell kunde kommer inn i butikken din, kan du imponere han eller henne med en av løsningene dine. Derfor leverer ZEISS sitt team for markedsføringsstøtte deg maler som er enkle å skreddersy for å tiltrekke seg oppmerksomheten til mulige kunder: epostutsendelser, nyhetsbrev og nettbannere, samt brev, postkort og mye mer. Dermed kan du konsentrere deg om arbeidet og overlate resten til oss.  

Forbrukerkampanjer

Våre forbrukerkampanjer øker bevisstheten for hvor viktig det er med godt syn og for nye ZEISS-produkter, slik som ZEISS DriveSafe og ZEISS digitale brilleglass. ZEISS er i en førerposisjon når det gjelder innovative produkter med fokus på forbrukerne. Benytt deg av disse produktkampanjene for å utnytte denne midlertidige eksklusiviteten fullt ut.  

Forbrukerorientert med BEDRE SYN

Mange begynner å bry seg om godt syn først når de begynner å se dårlig selv. Vårt mål er å øke bevisstheten blant forbrukerne og hjelpe dem til å forstå at godt syn er viktig, før de begynner å få problemer selv. Derfor har vi utviklet BEDRE SYN, en forbrukerportal hvor vi presenterer interessante emner tilknyttet øyepleie på en måte som er enkel å forstå.

Dermed øker vi antall besøkende på nettstedet vårt og, som et resultat av dette, antall personer som besøker butikken din: Ved stadig å henvise til det innebygde optiker-søkeverktøyet, forstår leserne at de bare er et museklikk unna å få en avtale i din butikk.

Kun for deg: Vår kundeservice**

Vi er her for å hjelpe deg i dine åpningstider, fra morgen til kveld: i tillegg til våre produkter og tjenester, leverer vi via alle de tre partnerskapstypene personlig forretningsstøtte for å svare på eventuelle spørsmål om bestillingsprosessen, f.eks. VISUSTORE, LOGON eller brilleglass fra ZEISS. Fagkunnskap som du kan lite på: Over 60 prosent av vår kundeservicepersonell er utdannede optikere. Vi støtter deg i løpet av arbeidsdagen din og gjør dette partnerskapet så smidig som mulig ved å svare umiddelbart på forespørsler og anrop, og på eventuelle eposthenvendelser (f.eks. bestillinger, reklamasjoner og kreditnotaer) samme dag. Kurertjenesten vår opererer på linje med dine åpningstider og er tilgjengelig til enhver tid. Vi støtter din virksomhet så snart vi har mulighet til det. På denne måten hjelper vi deg til å oppnå et enda bedre resultat, raskt og enkelt.

*Disse tjenestene kan variere i landet ditt, vennligst ta kontakt med din stedlige kundeservice for å få vite mer.
** Kundeservicens tilgjengelighet kan variere avhengig av landet du bor i. I Tyskland leverer vi støtte på første nivå til våre forretningspartnere på hverdager (mandag-lørdag) fra kl 8.30–19.

ZEISS er en av verdens ledende produsenter av brilleglass og går inn for å levere maksimal presisjon og komfort. ZEISS utformer og produserer linser, instrumenter og målesystemer, og detaljhandelkonsepter og teknologitjenester som fortsetter å heve nivået innen synspleie.

Ta kontakt med oss for å komme i gang

ZEISS kundeservice