Markedsføringstjenester
for optikere

Som uavhengig optiker i dagens marked, vet vi i ZEISS at du jobber hardt for å kontinuerlig utvikle din kunnskap og din virksomhet. Men uansett hvor bra din ekspertise, dine tjenester og dine produkter er, kan du gå glipp av noe av den suksessen du fortjener hvis du ikke markedsfører deg riktig.

Ved ZEISS Vision Care Nordics har vi en rekke digitale markedsaktiviteter som er rettet mot forbrukere, med sikte på å gjøre ZEISS som merke og glassløsningene våre bedre kjent og lettere for deg å selge. Våre aktiviteter skal også generere trafikk til din butikk – hver gang en forbruker befinner seg på en ZEISS nettside, vil det være en uthevet lenke for å finne vedkommendes nærmeste ZEISS optiker – deg!

I tillegg til markedsaktiviteter har vi også et bredt utvalg av markedstjenester som kan hjelpe deg med å presentere ditt eget konsept, ekspertise og produktutvalg for folk i ditt lokale marked. Les mer om ZEISSs markedstjenester nedenfor.

Som uavhengig optiker i dagens marked, vet vi i ZEISS at du jobber hardt for å kontinuerlig utvikle din kunnskap og din virksomhet. Men uansett hvor bra din ekspertise, dine tjenester og dine produkter er, kan du gå glipp av noe av den suksessen du fortjener hvis du ikke markedsfører deg riktig.

Ved ZEISS Vision Care Nordics har vi en rekke digitale markedsaktiviteter som er rettet mot forbrukere, med sikte på å gjøre ZEISS som merke og glassløsningene våre bedre kjent og lettere for deg å selge. Våre aktiviteter skal også generere trafikk til din butikk – hver gang en forbruker befinner seg på en ZEISS nettside, vil det være en uthevet lenke for å finne vedkommendes nærmeste ZEISS optiker – deg!

I tillegg til markedsaktiviteter har vi også et bredt utvalg av markedstjenester som kan hjelpe deg med å presentere ditt eget konsept, ekspertise og produktutvalg for folk i ditt lokale marked. Les mer om ZEISSs markedstjenester nedenfor.

Hvor vil du begynne?
Kontakt oss for å komme igang i dag på  marketing .nordic @zeiss .com 

Sesongkampanjer

Hver vår og høst har ZEISS gjerne et hovedtema i en kampanje som tar utgangspunkt i et nøkkelprodukt eller en ny produktlansering. De fleste kampanjene inkluderer materiell til butikk, annonser, digitalt materiell til nettside / sosiale medier, tilbud og aktiviteter som konkurranser. Markedsavdelingen i ZEISS tilpasser mer enn gjerne det materialet du trenger – helt kostnadsfritt! Kanskje du har behov for å tilpasse størrelsen på en annonse til ditt lokale magasin, logoen din lagt til eller en brosjyre til en bestemt aktivitet?

Salgsmateriale & verktøy

Vi har et bredt utvalg av materiell til butikk og verktøy som kan gjøre det enklere for deg å forklare de ulike glassløsningene for kundene dine. Med ZEISS butikkdisplay gjør vi det enkelt å innrede butikken din med et tidløst design.

Bruk av sosiale medier til markedsføring

Å bruke sosiale medier er en super og enkel måte å dele historier om din virksomhet på med potensielle kunder. Ditt innhold i sosiale medier bør være en godt balansert blanding av informasjon, underholdning og engasjement. Det tar tid å få det til, og det er grunnen til at vi i ZEISS gjerne vil hjelpe deg med en månedlig kalender med en plan for hva du kan publisere og hvordan.

Vil du helst lage din egen kommunikasjonsplan, eller kanskje du skal lansere et ZEISS-produkt du ikke har solgt tidligere? Du kan alltid finne produktbilder, filmer og tekster i vår database. Er du helt ny i sosiale medier? Finn ut mer om hvordan det fungerer med våre veiledninger og innspilte nettseminarer.

Bruk nettsiden din for å få flere brukere

For at nettsiden din skal være effektiv og lett for søkemotorer å fange opp, må den inneholde aktuelle tekster som beskriver din virksomhet og problemer som dine produkter og tjenester løser. Når det gjelder synsforstyrrelser og ulike typer glass, vil vi gjøre livet enklere for deg med materiale som er klart til bruk og kan tilpasses din egen nettside.

ZEISS Min synsprofil
Interaktivt verktøy slik som tester er blant det mest populære innholdet på nett. I ZEISS har vi utviklet Min synsprofil, en test som avdekker personlige synsvaner og finner frem til individualiserte glassløsninger. Som vår kunde er det enkelt for deg å lage din egen kopi av testen og legge den ut på nettsiden din. 
Prøv ZEISS Min Synsprofil
Lag din egen versjon

Google MyBusiness og Google annonser
Når du har skrevet om virksomheten din på nettsiden din og kanskje lagt ut en lenke til bestilling på nett, ønsker du at så mange som mulig skal finne dette innholdet. En måte å søkemotoroptimalisere virksomheten din på er å bruke den kostnadsfrie tjenesten Google MyBusiness. Du kan også kjøpe Google-annonser som inneholder viktige nøkkelord, som kan sørge for at du kommer høyere opp på listen i søkeresultatene.

Pop-up reklame
Det er enkelt å fremheve sesongtilbud og lansering av nye produkter for besøkende på nettsiden din med pop-up reklame, som vi kan tilby deg som er ZEISS-kunde helt kostnadsfritt!

Native advertising 
Blogging er en fin måte å vise frem din ekspertise på. Å skape kvalitetsinnhold til en ukentlig eller månedlig blogg krever en innsats og må være gjennomtenkt, men det åpner samtidig opp for en interessant mulighet når det gjelder effektiv native advertising og markedsføring med nyhetsbrev. Hvis du vil sette av litt tid til å bli intervjuet av oss om temaer relatert til din virksomhet, hjelper vi deg gjerne med å produsere godt innhold.

Eventplanlegging & markedsføring

Selv om det er mye som skjer på nett for tiden, vil det å arrangere en event i butikken din fortsatt være en fin anledning til å ta vare på de faste kundene dine og få nye til å ta en tur inn. For å hjelpe deg, har vi laget en sjekkliste med det viktigste du må huske på for en perfekt glassekspert-dag, presentasjon av nye solbrillekolleksjoner eller kveldstreff.

Husk også å markedsføre eventet godt gjennom dine kanaler i sosiale medier og på nett slik at du kan nå så mange som mulig i ditt nærområde.