Markedsføringstjenester
for optikere
Alltid 50 % på det andre paret
Vårt løpende tilbud om 50% rabatt på det andre paret gir mange muligheter for kampanjer, med akkurat de brilleglassene du vil. Vi hjelper deg gjerne med å vise fram eget kampanjemateriale, helt gratis! Tilbudet gjelder det billigste paret og kun ZEISS-glass.
ZEISS vår- & høstkampanjer
I løpet av året pleier vi å ha hovedsakelig et par kommunikasjonstema med kampanjer rundt nye eller eksisterende produkter i vår portefølje. Kampanjene inneholder nytt og fresht butikkmateriale, annonser og digitalt materiale til hjemmesider og sosiale medier. Vi tilpasser gjerne materialet til ditt behov – helt gratis!
Kalender for sosiale medier, Google MyBusiness, blogg og nyhetsbrev
Å bruke sosiale medier er en effektiv og enkel måte å dele informasjon om ditt foretak på med potensielle kunder. Når man skaper innhold til sosiale medier, ønsker man en velbalansert blanding av informasjon, underholdning og engasjement. Å få dette til å fungere på en god måte tar tid. Derfor hjelper vi i ZEISS deg med vår Social Media & Online Marketing kalender, med forslag til hva du kan publisere på dine kanaler hver uke. I kalenderen finner du også små artikler som du kan bruke som innlegg til GoogleMyBusiness og i nyhetsbrev.
Automatiske innlegg på Facebook, Instagram og Google My Business
Vil du ha aktive mediekontoer på sosiale medier og en GoogleMyBusiness-profil med heldekkende innhold uten å behøve å gjøre noe annet enn å legge ut bilder av nye innfatninger og solbriller du har i butikken din? Vi kan hjelpe deg med å legge ut materialet i vår Social Media & Online Marketing kalender, helt kostnadsfritt! Det betyr at hver gang vi i ZEISS legger ut det materialet du finner i kalenderen på våre egne Facebook-, Instagram- og GoogleMyBusiness-kontoer, vil det også dukke opp i dine kanaler.
Materiale om brilleglass og instrumenter til din hjemmeside
For å nå ut og være lett å finne for søkemotorene må hjemmesiden din inneholde relevante tekster som beskriver din virksomhet og de problemene som dine produkter og tjenester løser. Når det gjelder synsnedsettelse, problemer med øynene og ulike typer brilleglass, vil vi i ZEISS gjøre det enklere for deg med tekster som er ferdige til bruk, og som du lett kan tilpasse din egen nettside. Hvis du vil skrive mer om synsundersøkelsesprosessen, finner du også tekster som forklarer fordelene med våre ulike instrumenter.
ZEISS Min synsprofil.
I dag begynner et kjøp ofte på nettet, uansett om det gjelder klær, elektronikk - eller briller. Med testen ZEISS Min synsprofil kan man fastslå sine personlige synsvaner og finne en brilleløsning som passer sin livsstil. Slik er forbrukeren bedre forberedt til sitt besøk hos deg. Som ZEISS-kunde kan du lett lage en kopi av testen og legge den ut på din egen hjemmeside. Dine kunders testresultater vil føres sømløst over til butikken din, slik at du kan lese dem i forveien og få greie på mer om kundens individuelle behov før rådgivningen.
Support med egne annonser og butikkprofilering
Vi kan hjelpe deg med alle typer annonser eller artikler du trenger til brosjyrer, mediaportaler, kjøpesenterets hjemmeside, sosiale medier, Google eller native-annonser. Det kan være et bilde, en film, en bevegelig banner eller en kombinasjon av bilde og tekst. Føler du at du trenger å jobbe mer med foretakets profilering? Vi hjelper deg gjerne med å diskutere ulike muligheter, der vi ser på ditt nåværende materiale og foreslår forbedringer. Vi kan hjelpe deg med å samle budskapet i en film, i en beskrivelse av foretaket til hjemmesiden, en profilbrosjyre, et kampanjeprogram eller lignende.
Database med bilder, filmer og tekster
Vil du lage en egen kampanje, eller kanskje lansere et ZEISS-produkt som du ikke har solgt i butikken din før? Du kan alltid finne produktbilder, filmer og tekster i vår database.
Salgsmateriale og verktøy
Vi kan tilby et bredt utvalg av materiale og verktøy som du kan bruke i butikken, slik at du lettere kan vise og forklare kundene dine egenskapene til ulike brilleglass.
Butikkinnredning med fine og praktiske veggelementer
Med vårt butikkinteriør kan du enkelt innrede butikken din i et tidløst design. Vi tilbyr stilrene veggelementer som kan brukes til våre instrumenter eller frittstående med hylleplass, holdere til fargeprøver og rammer til kampanjebudskap. Veggelementene kommer med eller uten belysning.
ZEISS-event i din butikk
Til tross for at mye skjer online for tiden, er en event i butikken din en god måte å ta vare på relasjonen til de faste kundene dine på og få nye potensielle kunder til å komme inn i butikken. Vi hjelper deg gjerne med gratisprøver, og selvsagt kan din lokale brilleekspert fra ZEISS gjerne komme en tur for å svare på spørsmål fra kundene. Vi har laget en sjekkliste med alt du bør tenke på for å gjennomføre en butikkevent som lokker kundene inn. Vi hjelper deg gjerne med kommunikasjonsmateriell som annonser og flyers, og hvis du vil markedsføre arrangementet via sosiale medier, kan vi finne fram bilder og hjelpe til med å lage en event på Facebook.
Veiledninger: Lær mer om markedsføring
Er det noe av markedsføringen du vil ha hjelp til å komme igang med? Vi hjelper deg gjerne med oppstart og løpende support.
I dag er det vanlig å bruke sosiale medier i tillegg til en hjemmeside, og mange bruker disse kanalene til løpende nyheter og oppdateringer. Vi kan hjelpe deg med å skape en Facebookside eller opprette en konto på Instagram, samt vise hvordan du kommer igang med både vanlige innlegg og annonser.
Du har kanskje brukt tid på å skrive om foretaket på hjemmesiden, og da vil du selvsagt at så mange som mulig kan finne dere. En måte å gjøre nettstedet mer søkervennlig på er å bruke den kostnadsfrie tjenesten GoogleMyBusiness. Vi i ZEISS kan hjelpe deg med å optimalisere profilen. Vi kan også lære deg hvordan du kjøper Google Ads for enkelte viktige nøkkelord, slik at du kan komme høyere opp på listen over søkeresultater.
Å blogge er en god måte å fremheve fagkunnskap på. Å skape innhold til et godt blogginnlegg hver uke eller måned krever litt tankearbeid og innsats, men det skaper også interessante muligheter når det gjelder for eksempel effektiv native-annonsering og markedsføring via nyhetsbrev. Hvis du vil investere litt tid på å bli intervjuet av oss om emner som berører din virksomhet som optiker, så hjelper vi deg gjerne med å skape gode artikler.