Ung mann med kort brunt hår smilende foran kamera iført ZEISS-glass. I bakgrunnen er det en ZEISS i.Profiler plus.
ZEISS FOR OPTIKERE

ZEISS SmartLife PRO

Kombiner din ekspertise med det beste av teknologi fra ZEISS.

Oppdag ZEISS SmartLife PRO, vårt mest tilpassbare brilleglass, kun tilgjengelig for eiere av ZEISS i.Profilerplus.

  • Synskomfort hele dagen for en dynamisk synsadferd i en digitalt oppslukende verden
  • Gjør det lett å se for kundene dine med avslappet syn på alle avstander og i alle retninger
  • Glassdesign tilpasset endringer i syn med alderen, for brukere fra 6 år til seniorer

ZEISS SmartLife PRO-glassportefølje. Svaret på en livsstil i endring.

Det digitale fellesskapet vokser, og tilkoblingen øker uansett alder.
  • > 50 %

    mer enn ½ av verdens befolkning bærer nå på en digital enhet.2

  • 57 %
  • 55+ år

    personer i alderen 55+ år representerer den største nåværende veksten for smarttelefoner.2

  • 60 %

    av barn under 5 år begynner allerede å bruke smarttelefoner.3

Over skulderen, kutt med to personer, ansiktet er ikke synlig. Folk ser på en iPad der synsresultatene kan sees.

Kundene dine vil ha ekspertråd, skreddersydd til sine behov.

Kunder ønsker individuelle opplevelser; de forventer at merker skreddersyr produkter og tjenester til dem.4  De ønsker å bli konsultert av en optiker de kan stole på, en ekte ekspert som kan tilby dem det beste synet, med tilpassede råd og løsninger

  • 86 %  av kundene sier at personalets kompetanse og gode råd er de viktigste kriteriene for en butikk.5
  • 85 %  av kundene sier at individuell behandling er en nøkkelfaktor for dem.6
Illustrasjon av et tverrsnitt av et øye som viser hornhinnen og pupillen.

Synsbehov er unike.

Hornhinnen har en direkte innvirkning på kundens brillestyrke og kvaliteten på netthinnebildet, mens endringer i pupillstørrelsen påvirker netthinnebelysningen og fokusdybden, som begge har innvirkning på skarpheten.

Pupillen reagerer på lys ved å tilpasse størrelsen etter ulike lysforhold. Med alderen mister pupillen evnen til å utvide seg. Interessant nok varierer også den gjennomsnittlige pupilldiameteren fra person til person, selv innenfor samme aldersgruppe. Barn har også veldig forskjellige synsegenskaper enn voksne - for voksne reduseres pupilldiameteren mens den øker med alderen for barn

En ung mann med svart hår som smiler og strekker seg med hånden gjennom skjermen iført ZEISS SmartLife-glass.

Brilleglass må møte dagens synsbehov.

Den gjennomsnittlige kundens livsstil har endret seg drastisk de siste årene. Godt, komfortabelt syn er avgjørende for å møte hverdagen med trygghet og oppmerksomhet. Folk har en tendens til å ha øynene festet til digitale enheter selv når de er på farten. Kontinuerlig veksling mellom flere digitale enheter og fysiske omgivelser holder øynene travlere enn noen gang og kan føre til ukomfortabelt syn eller belastning på øynene. Dette kan føre til at til og med vanlige oppgaver føles vanskeligere, eller enda verre - vi legger ikke merke til detaljene i livet. Det er viktig at du ikke bare tilbyr kundene klart sentralsyn, men også jevnt perifert syn slik at de enkelt kan bytte mellom forskjellige avstander og retninger. Synsbehov endrer seg også med alderen. Dette kan tilskrives to nøkkelfaktorer: en reduksjon i graden av tilpasningen og en reduksjon i pupilldiameter.
  
ZEISS SmartView 2.0-teknologi brukt i den nye og komplette SmartLife® glassporteføljen fra ZEISS er et svar på denne relevante forbrukerinnsikten og omfattende forskningen.
Sidebilde av i.Profiler plus.

Profesjonell øyemåling levert av ZEISS i.Profiler plus.

Nøyaktig og fullstendig informasjon er nøkkelen til å tilby brilleglass som passer perfekt til kundenes individuelle behov. ZEISS i.Profiler  plus leverer en personlig øyeprofil for hver pasient - langt utenfor grensene for tradisjonell refraksjonsbestemmelse. ZEISS i.Profiler  plus lar deg utføre en grundig, nøyaktig analyse av kundenes øyne, slik at du umiddelbart får et helhetlig syn på deres personlige øyedata.

  • Rask og svært nøyaktig bølgefrontmåling og analyse av kundens øyne, noe som resulterer i en unik synsprofil.7
  • ZEISS i.Profiler  plus finner den individuelle pupillstørrelsen til hver person.
  • 60 sekunder  på å automatisk bestemme profilen på begge øynene.8
  • 20/20  synsskarphet for 94 % av pasientene.9
  • 50 %  tidsreduksjon under subjektiv refraksjon.10
Ung mann som bruker ZEISS-glass ser inn i kameraet og holder en i.Pad som viser forhåndsinformasjon for en nøyaktig subjektiv brytning.

ZEISS i.Profiler plus gir vår mest tilpassbare brilleglassutvalg.

Den hjelper deg med å finne og forklare den best mulige løsningen for hver kunde, siden den utstyrer deg med detaljert forhåndsinformasjon for en nøyaktig subjektiv refraksjon:  

  • Gjeldende synsoptikkprofil inkludert høyere ordens aberrasjoner og hornhinnedata.
  • Svært nøyaktig objektiv refraksjon.
  • ZEISS i.Scription-analyse.

I tillegg inkluderer den unike synsoptikkprofilen den individuelle pupillstørrelsen til hver pasient.

Pupill av et øye med fargene blå og lysegrønn.

ZEISS Individual Luminance Design-teknologi 2.0 resulterer i mer presise brilleglass.11

ZEISS Individual Luminance Design-teknologi tar i betraktning den unike pupillstørrelsen i lyssituasjoner gjennom hele dagen, basert på ZEISS i.Profiler  plus-måling og fødselsdatoen til kunden:

ZEISS i.Profiler  plus  -måling:
Den gjennomsnittlige lyseksponeringen av øyet under ZEISS i.Profiler  plus-målingen er 100 cd / m².12

Transformasjon av dataene for lysforhold gjennom hele dagen:
Gjennomsnittlig luminans i løpet av dagen er ~ 60 cd / m².12  Derfor vil den gjennomsnittlige pupilldiameteren for begge øyne transformeres fra målelyssituasjonen til en heldagslyssituasjon.

Realistisk sammenligningbasert på alder:
ZEISS sikrer at den resulterende individuelle pupillstørrelsen er innenfor en rimelig toleranse på ± 1 mm i henhold til kundens alder.13

ZEISS SmartLife PRO-glassporteføljen.

Finn den mest individuelle løsningen som passer hver kundes unike behov.
  • 3D-illustrasjon av progressivt glass med perifere uskarphetssoner for alderen 40+ år.

    Progressive glass

    • ZEISS Progressive SmartLife PRO Individual 3-glass

Kontakt oss

Planlegg en avtale

Skjemaet lastes inn ...

Informasjonen som er angitt i kontaktskjemaet vil bli brukt til å svare på forespørselen din av  Carl Zeiss Vision Care via e-post eller telefon. Klikk her for å lese vår erklæring om databeskyttelse.

Bli en ZEISS-partner

Skjemaet lastes inn ...

Informasjonen som er angitt i kontaktskjemaet vil bli brukt til å svare på forespørselen din av  Carl Zeiss Vision Care via e-post eller telefon. Klikk her for å lese vår erklæring om databeskyttelse.

  • 1

    Bababekova Y., Rosenfield M., Hue J.E., Huang R. R. (2011). Font Size and Viewing Distance of Handheld Smart Phones. Optometry and Vision Science, 88:795–97.

  • 2

    Deloitte LLP. (2017). State of the smart - Consumer and business usage patterns. Global mobil forbrukerundersøkelse 2017: UK-klipp.

  • 3

    Auxier B. et al. Children’s engagement with digital devices, screen time. Pew Research Center. 2020.

  • 4

    Euromonitor International. (2020). Top 10 Global Consumer Trends 2020.

  • 5

    IMW-Köln. (2015). Consumer Segmentation & Digital Communication Behaviour. n=11.845, D, BR, CN, US, IT.

  • 6

    IMW-Köln. (2015). Consumer Segmentation & Digital Communication Behaviour. n= 2.778 (extract health managers), D, BR, CN, US, IT.

  • 7

    Applying a specifically developed speckle-free verification method (Data on file. 2019-11-15_DCS_INO_4000424.01_iProfiler_SN303782.pdf), ZEISS i.Profiler pluss målinger av autorefraksjon og bølgefrontaberrasjon er kalibrert for å vise en nøyaktighet på +/-0,1 D som overskrider ISO-standarden for autorefraktorer, som kun krever et skalaintervall på 0,25 (ISO-standard for øyerefraktometer, DIN EN ISO 10342:2010).

  • 8

    Måling på 5 pasienter inkludert tidtaking med stoppeklokke for fullstendig måling. Rapport: 004857_iPP_Claims Substantiation Report_V01

  • 9

    Kevin Reeder, OD, Earl Sandler, OD, Joel Cook, OD, and Lynette Potgieter, B. Optom (RSA) – The Carmel Mountain Study (Orange County, California), double blind test on preference between ZEISS i.Scription Lenses and comparable ZEISS free-form test lenses (n=37), 2016.

  • 10

    Arne Ohlendorf, Alexander Leube, Siegfried Wahl, “Comparison of spherocylindrical corrections obtained by wavefront aberrometry and subjective methods”, Institute for Ophthalmic Research, Eberhard Karls University of Tuebingen, Mar. 2016.

  • 11

    Basert på Watson, A. B. & Yellott, J.I. (2012). En enhetlig formel for lystilpasset pupillstørrelse. Journal of Vision ,12(10):12, 1–16. Theoretical analyses by Technology & Innovation, ZEISS Vision Care, DE, 2020.

  • 12

    Analyser utført av Technology & Innovation, ZEISS Vision Care, DE, 2020.

  • 13

    Basert på Watson, A. B. & Yellott, J.I. (2012). En enhetlig formel for lystilpasset pupillstørrelse. Journal of Vision ,12(10):12, 1–16. Theoretical analyses by Technology & Innovation, ZEISS Vision Care, DE, 2020.