ZEISS FOR OPTIKERE

ZEISS for optikere. Din partner – i dag og i morgen.

ZEISS Vision Care med et raskt blikk

ZEISS Vision Care utvikler og produserer teknologiske instrumenter og produkter for hele verdikjeden for briller. Dette inkluderer utvikling, produksjon og distribusjon av høykvalitets brilleglass, diagnostiske instrumenter og helhetlige forretningsløsninger. Alt vi gjør er sentrert rundt bærekraftig suksess til våre kunder og å hjelpe mennesker over hele verden til å tydelig se verden rundt dem med alle dens detaljer og magi.

Hovedkontor
Aalen, Tyskland

Struktur

Den strategiske forretningsenheten er fullt allokert til ZEISS-gruppen og ZEISS forbrukermarked-segmentet.

Lokasjoner

  • Forskningslokasjoner i Tyskland og Australia.
  • Globale Rx-laboratorier, produksjon av fotokromatiske, halvfabrikata, lager- og solbrilleglass i Amerika, Europa og Asia.
  • Regionale Rx-laboratorier på alle kontinenter.
  • Globale distribusjonssentre i USA, Tyskland, Mexico, Kina og Ungarn.
  • Regionale distribusjonssentre på alle kontinenter.
  • Regionale og lokale leveringssentre i over 50 land.

Fakta og tall

  • 2000

    ZEISS-kunder på 2019 Seeing Beyond-konferansen.

  • >200

    Synssentre som eies og drives med suksess av kunder.

  • 400 nm

    UV-beskyttelse i klare brilleglass for flere pasientfordeler.

Skaper verdi i dag

Alt vi gjør er sentrert rundt våre kunders bærekraftige suksess.

Din ambisjon er vår ambisjon.

Det er et av våre viktigste mål hos ZEISS å bygge langsiktige partnerskap. Vi ønsker å bli bedre kjent med deg, optiker. Fordi dine behov, dine kunders behov og hvordan du driver forretninger driver utviklingen av våre produkter og forretningsløsninger.

Alle våre tilbud og innovasjoner tjener det ene formålet: å gjøre ZEISS-kunder – oftalmologiske optikere, innkjøpsgrupper, produsenter av brillemerker og optiske kjeder – suksessfulle.

Høyteknologisk innovasjon

ZEISS er iboende nysgjerrig og oppfinnsom, og fortsetter å utfordre etablerte konvensjoner. Våre innovasjoner er fokusert på ønsker og behov til ekte mennesker. Vi tilbyr relevante produkter med konkrete fordeler til sluttbrukeren, som er enkle å forklare og enkle å forstå.

Innovasjoner som ZEISS UVProtect-teknologi, ZEISS DriveSafe-brilleglass, instrumenter og plattformer som ZEISS i.Profilerplus og apper som "My Vision Profile" har mottatt flere priser – ikke bare for design og teknologisk fortreffelighet, men også for brukervennlighet.

ZEISS-merket vårt

Perspektiv som å stå på måneoverflaten og se mot jorden.

Mer enn en logo.

Vi tror virkelig at ZEISS-merket kan tjene som et differensieringspunkt på salgsstedet ditt. Som pioneren innen vitenskapelig optikk og en industrileder på tvers av alle våre forretningssegmenter, har ZEISS utfordret grensene for menneskelig fantasi i over 175 år. Det er mange fascinerende historier knyttet til ZEISS, som bringer merkevareattributtene våre til live mens vi fortsetter å inspirere verden på nye måter.

Visualisering av EUV-litografi.

Ledende.

EUV-litografi er nøkkelen til morgendagens nanoteknologi. Den unike halvlederproduksjonsteknologien fra ZEISS gjør det mulig for brikkeprodusenter over hele verden å projisere strukturer som er opptil 4000 ganger tynnere enn et hårstrå på silisiumskiver. Disse stadig mindre og kraftigere mikrobrikkene er grunnlaget for mikroelektroniske innovasjoner som brukes i nesten alle tekniske enheter i dag.

Nærbilde av den kanadiske 100 dollar-seddelen, som blant annet viser et ZEISS-mikroskop.

Presis.

ZEISS-emblemet eksemplifiserer enestående presisjon og er assosiert med eksperter på ulike felt over hele verden – blant dem mer enn 35 nobelprisvinnere.

Dette bildet av den kanadiske $100-seddelen er en flott illustrasjon på dette utsagnet. Mikroskopet som er avbildet her med en laboratoriekledd forsker, er basert på et Carl Zeiss Axioplan 2-bildemikroskop som brukes til banebrytende helseforskning. I dette tilfellet representerer det Canadas langvarige forpliktelse til medisinsk forskning og innovasjon. Kan du se ZEISS-emblemet?

Total utsikt over månen.

Inspirerende.

Da ambisjonen var satt om å sende en mann til månen og returnere trygt tilbake til jorden, var det mange som bidro til å gjøre denne drømmen til virkelighet. ZEISS ble også en del av denne utfordringen. Kameralinser fra ZEISS, spesialdesignet for rommet, fanget de ikoniske bildene av denne monumentale prestasjonen 20. juli 1969.

Grensene for hva som virket mulig ble nå redefinert med bildene av et fotavtrykk som symboliserte denne prestasjonen, og å se jorden reise seg for aller første gang – bilder som ville inspirere menneskeheten i generasjoner fremover.

Visste du at disse kameraene fortsatt befinner seg på månen?

Nærbilde av et dukkeansikt iført pustemaske.

Åpen.

Vi streber etter å skape en kontinuerlig dialog med våre kunder og ser på oss selv som åpne, tilgjengelige partnere de kan henvende seg til for profesjonell støtte. Et eksempel på dette er samarbeidet mellom Hossinger Kunststofftechnik og ZEISS Industrial Quality Solutions – som hjelper premature babyer med å puste på egenhånd.

Å pumpe oksygenanriket luft inn i en prematur baby på 400 g krever intrikate, minimale enheter. De må produseres med de høyeste standarder – det var derfor Hossinger henvendte seg til oss for å få hjelp. ZEISS O-INSPECT ble født som et resultat – teknologi som gir måleingeniører hos Hossinger og babyer på 400 g "rom til å puste".

Eldre kvinne med refraksjonsbriller.

Ansvarlige.

Som et selskap eid av en stiftelse, har ansvar og forretningssuksess vært uløselig knyttet til ZEISS i årevis.

Aloka Vision-programmet, initiert av ZEISS, gjør briller tilgjengelige og rimelige i landlige, ubetjente områder i India. Programmet er ikke en veldedig organisasjon, men en bærekraftig sosial virksomhet som tar for seg årsaken: mangel på infrastruktur for synspleie og optikere. Ved å involvere og trene lokalbefolkningen til å gjennomføre øyetester, gir dette initiativet ikke bare tusenvis bedre syn, men løfter også lokalsamfunnene som helhet.

Skap verdi for morgendagen: fremtiden med ZEISS Vision Care

Å se utover - for vårt selskap, våre kunder og planeten vår.

Partnere i bæredyktighet

Våre kunders meninger vil være vår viktigste drivkraft på veien fremover. Med en verdensomspennende investeringsstrategi fortsetter ZEISS å investere tungt i å optimalisere infrastrukturen vår. Vi er spesielt fokusert på å akselerere selskapets digitalisering for å sikre at vi kan fortsette å gi deg produktene og tjenestene du trenger, og hjelpe deg med å følge med i tiden.

ZEISS Vision Care-team innen utvikling, produksjon, logistikk, service, IT og salg jobber for å spare ressurser. De tilbyr kontinuerlig øyepleieløsninger for å hjelpe mennesker – uavhengig av opprinnelse eller økonomisk bakgrunn – til å se bedre.

Kontakt oss

Planlegg en avtale

Skjemaet lastes inn ...

Informasjonen som er angitt i kontaktskjemaet vil bli brukt til å svare på forespørselen din av  Carl Zeiss Vision Care via e-post eller telefon. Klikk her for å lese vår erklæring om databeskyttelse.

Bli en ZEISS-partner

Skjemaet lastes inn ...

Informasjonen som er angitt i kontaktskjemaet vil bli brukt til å svare på forespørselen din av  Carl Zeiss Vision Care via e-post eller telefon. Klikk her for å lese vår erklæring om databeskyttelse.