ZEISS SmartLife-glass
ZEISS FOR OPTIKERE

ZEISS SmartLife-glass

Oppdag forskjellen.

Det mest komplette brilleglassutvalget fra ZEISS. Et innovativt, moderne produkt som tilfredsstiller synsbehovene til dagens kunder, uavhengig av alder. Kombinert med din service og ekspertise, tilbyr våre SmartLife-glass kundene en helt ny synsopplevelse.

  • Gir synskomfort hele dagen for en oppkoblet og på-farten livsstil.
  • Gjør det lett å se med avslappet syn på alle avstander og i alle retninger
  • Brilleglassdesignet tilpasses til endringer i synet etter hvert som brukeren blir eldre
  • Enstyrkeglass

    Optimaliserer enstyrkeglass for både lange og nære avstander basert på en tredimensjonal objekt-rom-modell. Leverer forbedret optisk ytelse for kundene dine med større, klare synsfelt.1

    • ZEISS enstyrke SmartLife
    • ZEISS enstyrke SmartLife Individual
  • Digitale brilleglass

    Gir en jevnere overgang til brilleglassets periferi, med mindre opplevelse av uskarphet. Dette gir syn i periferien i naturlig dynamisk interaksjon med mindre opplevelse av belastning på øynene.2 Designet er rettet mot ZEISS SmartLife progressive brilleglas, for å gjøre det enklere å gå over til progressive glass på et senere tidspunkt.

    • ZEISS Digital SmartLife
    • ZEISS Digital SmartLife Individual
  • Progressive glass

    Våre varifokale glass gir en jevnere overgang inn i linsens periferi hvor kunden opplever mindre uskarphet. Dette gir et syn i periferien i naturlig dynamisk interaksjon og et jevnt syn fra nært til fjernt på tvers av alle synssoner.3

    • ZEISS Progressive SmartLife Pure
    • ZEISS Progressive SmartLife Plus
    • ZEISS Progressive SmartLife Superb
    • ZEISS Progressive SmartLife Individual

Hvorfor utviklet ZEISS SmartLife-utvalget?

Det er svaret på en livsstil i endring.

  • > 50 %

    Mer enn halvparten av verdens befolkning bærer nå en portabel digital enhet.4

  • 57 %

    av verdens befolkning er nå koblet til Internett.5

  • +1 Million

    nye internettbrukere per dag.5

  • 55+ years

    Folk i alderen 55+ år representerer for tiden den største veksten i markedet for smarttelefoner.6

  • 48 %

    årlig vekst i salg av smartklokker per 1. kvartal 2019.7

Vi deler en oppkoblet og på farten livsstil som påvirker synsadferden vår.

Kundene dine lever i en verden i hurtig tempo, konstant oppkoblet mot personer, informasjon og ting, både on- og offline. De har en tendens til å ha øynene festet til digitale enheter selv når de er på farten. Livet er allikevel mer enn bare skjermer. Å konstant skifte mellom digitale enheter og fysiske omgivelser kan være utfordrende for øynene våre og kan lede til ukomfortabel belastning på øynene. Dette kan føre til at til og med vanlige oppgaver føles vanskeligere, eller enda verre - vi legger ikke merke til detaljene i livet. Godt, komfortabelt syn er avgjørende for å møte hverdagen med trygghet og oppmerksomhet. Kundene dine trenger ikke bare et klart sentralt syn, men også et jevnt perifert syn. Det vil hjelpe dem å enkelt bytte mellom ulike avstander og retninger når de navigerer gjennom livet.

Våre synsbehov endrer seg etter hvert som vi blir eldre.

Anatomiske og fysiologiske endringer på øynene kan over tid medføre forskjellige utfordringer for synet. Uansett hvor unge eller gamle kundene dine er, så må du forholde deg til den belastningen det er for øynene i den moderne digitale livsstilen deres. I tillegg endres også synsbehovene deres med alderen. Dette skyldes to hovedfaktorer:

  • Et minsket omfang av akkomodasjon.
  • En minsking i pupillens diameter.

Et overlegent utvalg som adresserer synsbehovene som brillebrukere har i dag.

Den nye og komplette SmartLife-porteføljen fra  ZEISS er et svar på denne relevante kundeinnsikten og omfattende forskning. Enten kundene dine trenger enstyrkeglass, varifokale glass eller noe annet, vil våre løsninger hjelpe alle brillebrukere å følge med i tiden.

  • Lett og enkelt å selge
  • Gir kundene dine et bredt synsfelt og visuell komfort gjennom hele dagen for en oppkoblet og på farten livsstil, uavhengig av alder eller synsutfordringer.
  • Gjør det lett å se og gir et avslappet syn på alle avstander og retninger med et dokumentert syn av høy kvalitet.
  • ZEISS SmartLife brilleglass tilpasser brilleglassdesignet til endringer i synet etter hvert som brukeren blir eldre.

Dokumentert kundetilfredshet med ZEISS SmartLife-glass.

  • 94 %

    opplevde det lett å se i alle regninger med ZEISS SmartLife enstyrkeglass.9

  • 81 %

    Med ZEISS SmartLife digitale brilleglass merket 81 % av brukerne brede felt med komfortabelt syn for mellom- og nære oppgaver.10

  • 80 %

    4 av 5 brukere opplevdde jevnt syn fra nært til avstand på tvers av alle synssoner med ZEISS SmartLife progressive glass.11

Innovasjonen bak ZEISS SmartView-teknologi

Inkorporert i alle ZEISS SmartLife brilleglass.

  • Smart Dynamic Optics

    Toppmoderne 3D-objektmodeller og nye designkjennetegn tilpasset til dagens dynamiske visuelle adferd, har ført til en jevnere overgang mellom alle synssoner.

  • Aldersintelligens

    Tar hensyn til utviklingen i synsbehov gjennom alle faser av kundens liv.

  • Klar og tynn optikk

    ZEISS' løfte om presisjon og brilleglassets estetikk med beste balanse mellom optikk og tynne, lette brilleglass.

Kontakt oss

Planlegg en avtale

Form is loading...

Informasjonen som er angitt i kontaktskjemaet vil bli brukt til å svare på forespørselen din av  Carl Zeiss Vision Care via e-post eller telefon. Klikk her for å lese vår erklæring om databeskyttelse.

Bli en ZEISS-partner

Form is loading...

Informasjonen som er angitt i kontaktskjemaet vil bli brukt til å svare på forespørselen din av  Carl Zeiss Vision Care via e-post eller telefon. Klikk her for å lese vår erklæring om databeskyttelse.

  • 1

    88 % opplevde et avslappet syn på alle avstander. Kilde: Ekstern akseptansetest for brukere av ZEISS SmartLife brilleglassutvalg, n=48 deltakere i studien (prosent av deltakere som er "veldig enig", "enig" eller "litt enig"). Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019.

  • 2

    63 % følte mindre belastning på øynene på slutten av dagen sammenlignet med sine tildligere brilleglass. Kilde: Ekstern akseptansetest for brukere av ZEISS SmartLife brilleglass-portefølje, n=52 deltakere i studien (prosent av deltakere som er "veldig enig", "enig" eller "litt enig"). Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019.

  • 3

    4 av 5 opplever jevnt syn fra nært til fjernt over alle synssoner. Kilde: 80 % av brukerne har en sømløs overgang over alle synssonene (prosent av deltakere som "veldig enig", "enig" eller "litt enig"). Ekstern akseptansetest for brukere av ZEISS SmartLife brilleglass-portefølje, n=82 deltakere i studien. Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019.

  • 4

    Bababekova Y., Rosenfield M., Hue J.E., Huang R. R. (2011). Font Size and Viewing Distance of Handheld Smart Phones. Optometry and Vision Science, 88:795–97.

  • 5

    Ioannidou F., Hermens F., Hodgson, T.L. (2017). Mind your step: the effects of mobile phone use on gaze behaviour in stair climbing. Journal of Technical and Behavioural Science, 2: 109-120.

  • 6

    Dynamic gaze study - Changes in gaze behaviour through digital devices. ZEISS Vision Science Lab, Institute for Ophthalmic Research, University of Tuebingen, 2019. Data on file.

  • 7

    Gustafsson E., Thomé S., Grimby-Ekman A., Hagberg M. (2017). Texting on mobile phones and musculoskeletal disorders in young adults: A five-year cohort study. Applied Ergonomics, 58:208-214.

  • 8

    Deloitte LLP. (2017). State of the smart - Consumer and business usage patterns. Global Mobile Consumer Survey 2017: UK Cut.

  • 9

    94% opplevde det lett å se i alle retninger. Kilde: Ekstern akseptansetest for brukere av ZEISS SmartLife brilleglassutvalg, n=48 deltakere i studien (prosent av deltakere som er "veldig enig", "enig" eller "litt enig"). Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019.

  • 10

    81 % opplevde store felt med komfortabelt syn for mellom- og nære oppgaver. Kilde: Ekstern akseptansetest for brukere av ZEISS SmartLife brilleglassutvalg, n=52 deltakere i studien (prosent av deltakere som er "veldig enig", "enig" eller "litt enig"). Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019.

  • 11

    80% av brukerne har en sømløs overgang over alle synssonene (prosent av deltakere som "veldig enig", "enig" eller "litt enig"). Ekstern brukerakseptansetest av ZEISS SmartLife Progressive
    glass, n=82 studiedeltakere. Aston Optometry School, Aston University, UK, 2019.